Wygeneruj buzza: 3 sposoby, w jakie wiadomości tekstowe wzbogacają Twoje treści

Twoi klienci znajdują Cię szybciej, niż Ty możesz ich znaleźć.
Na tym właśnie polega content marketing: dawanie konsumentom powodów, by Cię znaleźć i powody, by z Tobą zostać; gromadzenie przydatnych treści, na których można zbudować partnerstwo oparte na zaufaniu.

Ale w dzisiejszym świecie pozbawionym uwagi nie możesz liczyć na to, że konsumenci będą angażować się w Twoje treści dłużej niż przez chwilę (a jeśli masz szczęście). Zapomnieli. Oni się rozpraszają. Zamiast tego znajdują witrynę konkurencji.

Nie możesz już sobie pozwolić na poleganie wyłącznie na treści pasywnej , treści, które po prostu znajdują się w Twojej witrynie i czekają na odkrycie.

Twoje treści muszą być również aktywne , muszą dotrzeć do konsumenta i naprawdę go zaangażować. (Tak, strony w mediach społecznościowych to krok we właściwym kierunku, ale Facebook to ostatnie miejsce, w którym chcesz przyciągnąć niepodzielną uwagę).

Musisz szokować klientów z drzemki na ekranie komputera. Musisz wywołać szum… dosłownie (w kieszeni). Musisz zacząć wysyłać SMS-y.

Mowa oczywiście o marketingu SMS-owym .

Podstawy marketingu tekstowego
Wiadomości tekstowe to nie tylko kolejny kanał dystrybucji w Twoim arsenale marketingu treści - chociaż jest jednym i to potężnym. SMS-y to sposób na aktywne zaangażowanie odbiorców, mobilizowanie treści i rozwijanie osobistych relacji z kolejnym pokoleniem konsumentów poprzez dostarczanie treści za pośrednictwem wybranego przez nich kanału komunikacji!

Być może masz zastrzeżenia co do marketingu tekstowego - i dlaczego nie? Żaden dobry marketer nie powinien przyjmować nowego podejścia, zanim dowie się o nim więcej.

Więc złagodźmy twój sceptycyzm i rozwiążmy kilka powszechnych nieporozumień dotyczących marketingu tekstowego:

Wiadomości tekstowe są przestarzałe, a technologia marketingu mobilnego jest daleko w tyle.

Naprawdę? Kiedy ostatnio zeskanowałeś kod QR - taki, który nie był twój?

Jeśli jesteś jak większość ludzi, nigdy nie skanowałeś kodu QR impulsywnie, a jednak kompulsywnie sprawdzasz swoje wiadomości tekstowe .

SMS-y nigdy nie były bardziej trafne i popularne. W 2011 roku sami Amerykanie wysłali ponad 2,3 biliona wiadomości tekstowych - czyli 6,3 miliarda dziennie! Badania pokazują, że ludzie są tak przywiązani do SMS-ów, że często czują „widmowe teksty” (straszne).

Marketing tekstowy jest przeznaczony tylko dla spamerów.

Powiedz to Google, The New York Times i Starbucks.

W rzeczywistości kampanie SMS wymagają od konsumentów wyrażenia zgody przed otrzymaniem jakichkolwiek wiadomości. Oznacza to, że konsumenci chcą Twoich wiadomości i są na nie niezwykle otwarci.

Marketing tekstowy jest nieskuteczny.

Nieskuteczne, co? Spójrz tylko na te szybkie statystyki:

90% wszystkich tekstów jest czytanych w ciągu 3 minut (ostatecznie prawie 100% jest czytanych).
Teksty marketingowe mają współczynnik otwartości na poziomie 97%, a e-maile około 10%.
SMS-y to najczęściej używany kanał komunikacji osobistej wśród dorosłych poniżej 35 roku życia (na drugim miejscu jest e-mail, a na trzecim Facebook).
OK, wiadomości tekstowe są potężne… ale co mogą zrobić dla moich treści?

Może lepiej, silniej i szybciej rozpowszechniać treści. SMS-y to innowacyjny sposób na usprawnienie dystrybucji treści.

Potraktuj to jako sterydy dla swoich treści: wykorzystuje treści, które już masz, i sprawia, że ​​są bardziej dynamiczne, angażujące i natychmiastowe.

OK, 160 znaków może wydawać się ciasnym dopasowaniem. Jednak w erze Twittera jest to odpowiednia ilość, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorców i zachęcić ich do zaangażowania się w bardziej szczegółowe treści.

Można go zintegrować z istniejącymi treściami. Marketingowcy treści uwielbiają maksymalizować korzyści z ich świetnych treści. SMS-y umożliwiają pobranie najlepszych treści i przekazanie ich bezpośrednio konsumentowi. Oto kilka sugestii: Bramka SMS

Tekstowe bezpośrednie linki do filmów i aplikacji mobilnych
Informuj naprawdę zainteresowane strony o nowych artykułach, e-bookach i raportach
Wysyłaj co tydzień linki do najpopularniejszych postów na blogu
Wskazówka: użyj bit.ly, aby zmniejszyć adresy URL i połączyć całą zawartość za pomocą tekstu!

SMS-y oferują natychmiastowość, która przemawia do pokolenia natychmiastowej gratyfikacji. Nie zmuszaj klientów do czekania na miesięczny lub kwartalny biuletyn: wysyłaj kopie swoich materiałów z wyprzedzeniem, aby w kilka minut rozpocząć dystrybucję.

SMS-y przejmują treści, które już masz, i dostarczają je w bardziej skuteczny, angażujący i niedrogi sposób.

Wskazówki i porady dotyczące SMS-ów - Darmowa bramka sms
Teksty są idealne na kęsowe treści. Dystrybucja zwięzłych pereł mądrości reklamowanych jako „wskazówki i triki” to atrakcyjny i skuteczny sposób na zaangażowanie odbiorców i zdobycie pozycji autorytatywnego doradcy.

Konsumenci uwielbiają te krótkie żarty, które są zarówno zabawne, jak i pouczające.

Prawie każda branża może skoncentrować swoje treści na chwytliwych wskazówkach, które są łatwe do odczytania i łatwe do udostępnienia. Na przykład:

Firmy medyczne mogą udzielić wskazówek dotyczących zdrowego stylu życia
Firma ogrodnicza może oferować sztuczki, aby upiększyć trawnik
Firmy inwestycyjne i banki mogą napisać proste strategie oszczędzania pieniędzy
Te wskazówki i triki są również niezwykle skutecznym narzędziem do budowania marki. Twoje wskazówki nie muszą odnosić się bezpośrednio do produktu; zamiast tego mogą przedstawiać style życia i wartości, z którymi konsumenci mogą się identyfikować:

Oznacz się jako firma bardziej ekologiczna dzięki wskazówkom przyjaznym dla środowiska
Nawiąż kontakt z konsumentami, korzystając z inspirujących cytatów
Bądź firmą rodzinną z pomysłami na ciekawe zajęcia
Konsumenci wkrótce będą postrzegać Cię jako coś więcej niż zwykłą firmę o zimnym sercu: dzięki pomocnym tekstom będziesz prawdziwą i wartościową częścią ich życia. (Co prowadzi nas do następnej sekcji…)

Wspieraj związek
Content marketing obraca nowej dynamiki pomiędzy przedsiębiorstwami a konsumentami: Już nie boisko firm i handlować swoje towary na konsumentów. Dzisiaj myślące przyszłościowo firmy starają się współpracować z konsumentami, pozycjonując się jako zaufani doradcy, edukatorzy i partnerzy biznesowi.

Marketing tekstowy również dotyczy relacji.

Utrzymywanie relacji. Nie możesz liczyć na to, że konsumenci do Ciebie wrócą, musisz ich sprowadzić z powrotem . Nawet mając najlepszą zawartość na świecie, możesz zostać zapomniany w ciągu tygodnia.

Wystarczy jedna przyjazna i dyskretna wiadomość tygodniowo, aby konsumenci byli zaangażowani w treść i byli chętni na kolejny tekst.

Nie musisz się zastanawiać, czy Twój przekaz jest potrzebny: konsumenci decydują się na otrzymywanie nowych treści w regularnych odstępach czasu. Oznacza to, że docierasz do grupy docelowej, która chce poznać Twoją opinię .

Intymność. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego 90% tekstów jest czytanych w 3 minuty lub dlaczego praktycznie każda wiadomość jest otwierana? Dzieje się tak, ponieważ prawie wszystkie SMS-y są wysyłane od bliskich przyjaciół, współpracowników i członków rodziny.

Gdy konsument przyjmie Cię do swojej skrzynki odbiorczej SMS-ów, uzyskasz dostęp do przestrzeni nieskończenie bardziej intymnej niż Internet, poczta e-mail czy zwykła poczta. Oddzielając się od innych firm, wchodzisz w wewnętrzny krąg prawdziwych relacji klienta.

Dialog. Marketing był niegdyś ulicą jednokierunkową, z reklamami napływającymi od firm do konsumentów. Dziś jest to rozmowa: oczekuje się, że firmy będą szybko reagować na obawy i komentarze konsumentów.

Niech ich głosy zostaną wysłuchane i zainicjuj trwający dialog:

Przeprowadzaj ankiety i głosuj za pośrednictwem tekstu, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną
Zadawaj pytania i komentarze w swoich wiadomościach oraz odpowiadaj za pomocą aktualnych tekstów
Poproś konsumentów o udostępnianie i przesyłanie własnych treści w formie tekstu, aby mieć szansę na pojawienie się w Twoich publikacjach
Angażując odbiorców w dialog, zapraszasz ich do głębszego doświadczenia.

Wygeneruj buzza w loterii Text-2-Win
Każdy marketer treści może tworzyć treści. Świetny marketer treści tworzy doświadczenie .

Nie wszystkie treści są napisane; to coś więcej niż artykuły, posty na blogach, biuletyny i oficjalne dokumenty. Najlepsza treść nie jest czytana… jest przeżywana .

Angażujące doświadczenie zbudowane wokół marki to potężny sposób na generowanie rozpoznawalności i lojalności marki. A jaki jest lepszy sposób na stworzenie takiego doświadczenia niż ekscytujący konkurs, loterie lub prezenty?

Konkursy są treścią. Zapraszają konsumenta do zabawy, marzenia, marzenia… Kiedy ostatnio biała księga zainspirowała Cię do marzeń?

Loterie są również spektakularnym sposobem na dostosowanie Twojej marki do pewnych wartości i stylu życia - pomyśl o różnicy między marką, która oferuje darmowe bilety na Super Bowl, a darmowymi biletami do opery i darmowymi biletami Justina Biebera… jaką różnicę może zrobić nagroda. Dobrze dobrana nagroda może przyciągnąć Cię do całego segmentu rynku.

Wiadomości tekstowe to prawdopodobnie najłatwiejszy i najskuteczniejszy sposób przeprowadzenia takiej loterii: aby wygrać, konsumenci po prostu wysyłają SMS-a ze słowem kluczowym na 5- lub 6-cyfrowy krótki kod.

Prawdopodobnie widziałeś już te promocje:

„Wyślij SMS o treści TRAVELCO na numer 555888, aby mieć szansę na WYGRANIE DARMOWEGO WAKACJI TROPIKALNEJ!”

Dlaczego loterie SMS są tak popularne?

Łatwość: bez skomplikowanych formularzy zgłoszeniowych, wystarczy prosty tekst
Impuls: każdy może wejść w kilka sekund
Kontakty: Jeśli wcześniej poinformujesz uczestników, możesz wysłać więcej tekstów promocyjnych jeszcze długo po zakończeniu konkursu
Jest jeszcze jeden powód, dla którego konkursy Text-2-Win są popularne: są niesamowicie skuteczne.

Zapoznaj się z tymi studiami przypadków, aby zobaczyć, jak loterie SMS zwiększyły świadomość marki, zaangażowanie konsumentów i ostatecznie przychody:

Skinny Water (2100 uczestników, 1300 fanów na Facebooku)
Winnipeg Regional Health Authority (10000 wizyt w terenie, 825 uczestników)
Southwest Airlines & WEEI Sports Radio (10154 wpisy)